FETHİYE TİCARET VE SANAYİ ODASIFETHİYE CHAMBER OF COMMERCE & INDUSTRY
Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO), bölgedeki işletmelerin ve girişimcilerin dijital ticarette daha güçlü bir şekilde yer almasını desteklemek amacıyla, Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından Trendyol iş birliğiyle “Panel Kullanımı Eğitimi” düzenledi.
FTSO Likya Salonu’nda gerçekleştirilen, e-ticarete yeni adım atan ya da mevcut online satış faaliyetlerini geliştirmek isteyen üye işletmelerin yöneticilerinin katıldığı eğitim, Trendyol Satış ve İş Geliştirme Bölge Yöneticisi Nuri Erdoğan tarafından verildi. Katılımcılara, e-ticaret süreçlerinde dikkat edilmesi gereken temel noktalar, başarılı online mağaza yönetiminin püf noktaları, pazarlama teknikleri, müşteri memnuniyeti yönetimi ve Trendyol panelinin etkin şekilde kullanılması konularında detaylı bilgiler sunuldu.
Trendyol iş birliğiyle düzenlenen eğitimde, özellikle Türkiye’nin hızla büyüyen online alışveriş pazarında rekabet gücünü artırmak isteyen işletmelere yönelik stratejiler ön plana çıktı. Nuri Erdoğan, panel kullanımının satış performansını artırmada kritik rol taşıdığına dikkat çekerek, doğru kategori seçimi, kampanya yönetimi, kargo süreçleri ve mağaza puanlamasının önemi hakkında uygulamalı örnekler paylaştı.
Başkan Çıralı: “Üyelerimizi dijital dünyaya hazırlıyoruz”
Bölge ekonomisini dijital dönüşümle güçlendirmeyi hedeflediklerini belirten FTSO Yönetim Kurulu Başkanı Osman Çıralı, “E-ticaret yapan ya da yapmak isteyen işletmelerimizin satış kabiliyetlerini geliştirmelerine katkı sağlamak amacıyla Trendyol iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz Panel Kullanımı Eğitimi ile işletmelerimizin e-ticaret operasyonlarında satış performansını artırmayı ve online ticarette girişimciliği teşvik etmeyi hedefledik. Katılımcılar da eğitimden son derece memnun ayrıldı. Üyelerimizin ve işletmelerimizin ihtiyaçlarına göre eğitimlerimizi ve faaliyetlerimizi şekillendirilmeye devam edeceğiz.” dedi.
Dijital pazarın son yıllarda hızla büyüdüğünü ve buna paralel Oda üyelerini dijital dünyaya hazırlamaya yönelik eğitimlere önem verdiklerini vurgulayan Başkan Çıralı, FTSO Akademi tarafından 10 Mayıs 2024 tarihinde ‘Sosyal Medya’ eğitimi, 4 Ekim 2024 tarihinde ‘Dijital Pazarlama’ eğitimi, 18 Ekim 2024 tarihinde yine Trendyol ile birlikte ‘E-ticaret ve e-ihracata ilk adım’ eğitimi, 17 Ekim 2025 tarihinde ise ‘Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi’ eğitimi düzenlediklerini hatırlattı. Eğitimlerin yoğun ilgi gördüğünü kaydeden Çıralı, şöyle devam etti:
”Ayrıca bu süreçte başta Amazon Türkiye, Trendyol ve Yemeksepeti olmak üzere, Askon Design Center, Hipotenüs, Ideasoft, Ticimax ve TOBB ETÜ Sürekli Eğitim Merkezi (SEM) işbirliği ve katkılarıyla online E-Ticarette Uzmanlık Eğitimi duyurularını tüm üyelerimizle paylaştık.
Son olarak Kasım ayında Odamız Yönetim Kurulu Üyesi Süleyman Kaya ile birlikte Ticaret Bakanlığınca, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye e-Ticaret Meclisinin katkısıyla İstanbul’da düzenlenen ve e-ticaret sektöründeki işbirliklerini güçlendirmek, yenilikçi çözümleri öne çıkarmak ve dijital ticaretin toplumsal ve ekonomik etkisini büyütmek hedefiyle düzenlenen Türkiye E-Ticaret Haftası’na katılarak, dijital ticaretteki gelişmeleri yakından takip etme ve üyelerimiz için yeni bağlantılar kurma şansını değerlendirdik. Firmaların dijital dünyadaki başarılara tanıklık ettik. Oda olarak, gerek dijital dünyada gerekse turizm sektöründe gelişmeleri yakından takip ederek, sürekli olarak geliştirdiğimiz vizyonumuzla, üyelerimize kaliteli hizmet etmenin gayreti içindeyiz.
Katılımcılar açısından da son derece faydalı bulunan ve olumlu geri bildirim aldığımız dijital ticareti güçlendirmeye yönelik eğitimlerimiz, üyelerimize online ticarette yeni fırsat kapıları açıyor. Başta üye işletmelerimiz olmak üzere bölgemiz iş dünyasında dijitalleşme süreçlerini destekleyen eğitimlerimize; 9-12 Aralık’ta Turizmde Yapay Zekâ eğitimi, 12 Aralık’ta Dijital Pazarlama eğitimi ile devam edeceğiz.”